Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj kosmetické reklamy v lifestylových časopisech z pohledu diverzity
Bäumeltová, Klára ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Pojem diverzita neboli různorodost či rozmanitost je v posledních několika letech diskutovaným tématem, zvlášť ve spojení s krásou. Více značek se snaží ve své komunikaci a reklamních sděleních zobrazovat co nejširší a nejrůznorodější škálu lidí, kteří by se mohli s jejich filosofií ztotožnit. Nemění se jen obrazová stránka mediálních obsahů, ale také slovní komunikace, která je mířena k co nejširšímu publiku. Cílem této práce je zjistit, jak moc různorodé reklamní obsahy spojené s krásou se objevují v tradičních tištěných médiích, konkrétně v lifestylových časopisech Harper's Bazaar a Žena a život. Na základě provedení multimodální analýzy nabízí tato práce vhled do vývoje diverzity v kosmetických reklamách mezi lety 1994 až 2019. První část diplomové práce se věnuje teoretickým východiskům, které se vztahují k sociální a mediální konstrukci reality, reprezentaci krásy v médiích a problematice diverzity. Další část práce se zabývá výkladem metodologie výzkumu, na který navazuje prezentace výsledků provedené analýzy a jejich shrnutí. Z analýzy také vyplývají klíčová témata objevující se v reklamním obsahu obou těchto periodik. Výsledky ukazují, že ačkoliv je určitý vývoj v diverzitě patrný, tištěná média stále reprezentují spíše tradiční a stereotypní obraz společnosti. Mezi vybranými periodiky...
Užití a funkce persvazivních jazykových prostředků v ženských časopisech
Hrabáková, Anna ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce se zabývá persvazí a jejími prostředky v současných žurnalistických textech - magazínech pro ženy. S využitím přístupů kritické analýzy diskursu analyzuje vybrané verbální prostředky, jež v textu slouží ke stimulaci funkce persvazivní. Za výzkumný vzorek byly zvoleny úvodníky extrahované z časopisu Žena a život z let 2010-2013. V první části práce je teoreticky pojednáno o persvazi z hlediska psychologie komunikace, sociologických a mediálních studií. Následuje rozbor trhu s ženskými časopisy na území České republiky a popis specifik ženských časopisů a lifestylových magazínů. V praktické části je analyzován jazyk ženských časopisů na příkladu 48 úvodníků vyjmutých z časopisu Žena a život. Práce se soustřeďuje na vybrané verbální prostředky persvaze, analyzuje jejich využití a funkci v textu. Současně sleduje také obsahovou/tematickou náplň úvodníků a zkoumá, jak je jejich prostřednictvím v magazínech konstruován a prezentován ženský svět. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vývoj témat ve vybraných českých ženských a lifestylových časopisech v letech 1918-2018
Holcmanová, Markéta ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce Vývoj témat ve vybraných českých ženských a lifestylových časopisech v letech 1918-2018 přináší ojedinělý výzkum stoletého vývoje vybraných obsahů z časopisů pro ženy. V úvodní kapitole seznamuje s teoretickým rámcem výzkumů médií a jejich účinků a popisuje metodiku provedeného výzkumu. Jako jeho základní platformu využívá historii republiky, kterou nejprve dělí do několika samostatných etap ohraničených tzv. osmičkovými roky (1918, 1938, 1948, 1968, 1988-89, 2008 a 2018), v nichž seznamuje s vybranými určujícími událostmi těchto let. Na jednotlivé historické části pak navazuje prezentací vlivů uvedených dějinných milníků na práci a funkci médií a vývoj emancipace i každodenního života žen. Každou dějinnou kapitolu uzavírá analýzou struktury témat publikovaných v časopisech Ženský svět z let 1908-1928, Eva (katolická revue) z roku 1918, Eva (časopis moderní, resp. vzdělané ženy) z let 1928 a 1938, Hvězda československých paní a dívek z let 1928 a 1938, Vlasta od roku 1948 do 2018 a Žena a život z let 1998-2018. V kontextu celého sledovaného období nabízí kromě dílčích specifik jednotlivých periodik a jejich ročníků také pohled na dlouhodobý vývoj a změny v obsazích analyzovaných listů mezi jednotlivými dekádami. Díky této kontinuitě i vazbě na historické události referuje o skladbě...
Mediální konstrukce ženství podle ženských lifestylových časopisů v letech 2006 a 2016
Kučerová, Lucie ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce Mediální konstrukce ženství podle ženských lifestylových časopisů v letech 2006 a 2016 se zabývá hodnotami, jaké ženské lifestylové časopisy svým čtenářkám prezentují. Takové hodnoty se týkají témat jako vztahy, sexualita, vzhled, postava, zdraví nebo úspěch v kariéře. Práce bude zkoumat, v jakých rolích žena v rámci těchto hodnot a témat v časopisech vystupuje. Cílem práce je tedy přinést obraz dokonalé ženy tak, jak ji zobrazují ženské lifestylové magazíny. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol. První se zaobírá historickým vývojem časopiseckého trhu v České republice od roku 1989. Ve druhé kapitole se píše o vývoji trendů v mediálních obsazích za posledních deset let. Třetí část se zabývá vlastnictvím médií a lifestylových časopisů. Další část přináší pohled na obsahovou stránku ženských lifestylových časopisů. Poslední kapitola se zaměřuje na roli žen a ženských lifestylových časopisů v současné společnosti. Pojednává například o pojmu "double burden" neboli "dvojí břemeno". Analytická část kombinuje kvalitativní a kvantitativní obsahovou analýzu a má za úkol zjistit, jak se proměňuje pojem ženství v ženských lifestylových časopisech a ženské hodnoty (vztahy, sexualita, vzhled, zdraví a kariéra) mezi lety 2006 a 2016. Zvolené srovnávané roky zohledňují krizi v roce 2008, která...
Užití a funkce persvazivních jazykových prostředků v ženských časopisech
Hrabáková, Anna ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce se zabývá persvazí a jejími prostředky v současných žurnalistických textech - magazínech pro ženy. S využitím přístupů kritické analýzy diskursu analyzuje vybrané verbální prostředky, jež v textu slouží ke stimulaci funkce persvazivní. Za výzkumný vzorek byly zvoleny úvodníky extrahované z časopisu Žena a život z let 2010-2013. V první části práce je teoreticky pojednáno o persvazi z hlediska psychologie komunikace, sociologických a mediálních studií. Následuje rozbor trhu s ženskými časopisy na území České republiky a popis specifik ženských časopisů a lifestylových magazínů. V praktické části je analyzován jazyk ženských časopisů na příkladu 48 úvodníků vyjmutých z časopisu Žena a život. Práce se soustřeďuje na vybrané verbální prostředky persvaze, analyzuje jejich využití a funkci v textu. Současně sleduje také obsahovou/tematickou náplň úvodníků a zkoumá, jak je jejich prostřednictvím v magazínech konstruován a prezentován ženský svět. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.